20120110

Blogg som pedagogisk verktøy

I går var jeg på det beste bloggkurset jeg har vært på (og jeg har vært på en del - i tillegg til å holde noen selv). Kurset ble holdt av Hans-Olav Hodøl,
studiekoordinator for medie- og kommunikasjonsstudiene (BA).  Kurset kom i stand ved at Mette Dalane ved Institutt for folkehelse, idrett og ernæring ønsket et bloggkurs til sine studenter. Dette har tidligere vært gitt av Birgitte Wergeland tidl PULS). Med på laget var Stein-Erik Skaar, fra fakultet for helse- og idrettsvitenskap, han hadde workshop der studentene opprettet en blogg. Jeg vet ikke om Hans-Olav har lagt noe ut om hvordan han arbeider med blogg som pedagogisk verktøy i studiene han underviser på, på nett, men vil i tilfellet gjerne oppfordre deg til det, Hans-Olav! Dette kan så evt lenkes til/legges ut på UiA Beta. :-)

2 kommentarer:

  1. Hva var det som var så bra, Birgitte? Jeg ble nysgjerrig..:-)

    SvarSlett
  2. Hans-Olav gav en veldig god forelesing om bloggsjangren og om hva som gjør at folk blogger (forskningen til Bonnie Nardi http://dl.acm.org/citation.cfm?id=1035163). Han snakket om krav til en god blogg og om ulike typer blogginnlegg. Til slutt delte han sine og studentenes erfaringer med studentblogging i kurset Digital formidling ved UiA. Utrolig inspirerende. Tror at dette med blogging i kurs vil spre seg. Er dette noe du/dere har drevet med, Karen Marie?

    SvarSlett