20120921

Bloggkurs (og twitter) med Thomas Moen

Tilfeldigvis så jeg på Rhetorica (linjeforeningen for kommunikasjonsstudenter ved UiA) sin facebookvegg at UiA-forsker Hans-Olav Hodøl innbød sine kommunikasjonsstudenter et kurs med bloggeren Thomas Moen. Jeg må innrømme at jeg ikke visste hvem han var, men ligevel spurte jeg Hans-Olav og jeg fikk lov å "være med" på foredraget. Og FOR et kurs det ble!

Thomas Moen har bl a "arbeidet med Norges største merkevarer og hjulpet de blant annet med hvordan de kan skape engasjement og tettere relasjoner i sosiale medier" Han gav det beste og mest inspirerende kurset i sosiale medier jeg har vært på! Jeg kunne skrevet mye om foredraget, men synes rett og slett du bør se foredraget selv, som ble filmet av Mediesenteret ved UiA Her er Thomas nye bog om blogging! (Mer info om Thomas Moen i denne artikkelen i Aftenposten).

En bonus var det Thomas sa om Twitter på spørsmålsrunden. Jeg har tenkt lenge at jeg ikke trenger Twitter (og i alle tilfeller lever man GODT uden sosiale medier), MEN allikevel er jeg nysgjerrig... Thomas gav følgende råd til studentene:
  • Kom deg på Twitter!
  • Kurs degselv med f eks Elin Ørjasæters introfilm
  • Ta utgangspunkt i andre erfarne twitteres anbefalinger over folk man kan følge
  • Ikke skriv noe særlig i begynnelsen, les andre/se hva andre gjør/sier, før du begynner å twitre selv!
Dette var så bra! Vi mødes på Twitter! ;-/)


2 kommentarer:

  1. Så hyggelig å lese at du likte foredraget Birgitte! God helg :)

    SvarSlett
  2. Utrolig spennende! Nå har jeg kommet meg på twitter også! Mi "kviddres

    SvarSlett