20121012

Sånn kan det gå!

- Plutselig satt jeg på en krakk i et solfylt Ålesund og klippa fem åtteåringer med hårtrimmer, mens jeg ble instruert av en av Norges beste regissører - *blush*!
Ved inngangen til sist helg fikk jeg telefon fra EB models, som trengte en person med sørlandsdialekt til en reklamefilm. Det var Cheryl Macdonald som hadde tipset om meg etter denne Fvn-artikkelen. 
- Dette er en spøk, sa min bedre halvdel, mens han bisto med en meget improvisert "prøvefilming" med sitt mobilkamera. Spontanfilmen ble sendt byrået, og tro det eller ei, fem dager senere var jeg på vei til Ålesund, der regissør Jens Lien og et crew på ca tjue personer skulle filme One Calls nye kampanje (der jeg er en av tolv som blir "intervjuet").
Reklamefilmen kommer om et par måneder, og skal ikke si så mye om den, bare at dette var en veldig spennende opplevelse. Jeg har ingen teaterbakgrunn, og veldig stas å være med på en proff produksjon! Utrolig dyktige og hyggelige filmfolk (ja, jeg ble litt starstruck :-) Guttene jeg snauklippa, og som skulle leke rundt meg, var utrolig skjønne og flinke!

Nytt bekjentskap:- På vei hjem ble jeg kjent med den andre sørlandske skuespilleren på settet, Ole Martin Kyllo, han er til vanlig pedagogsisk veileder ved Pedagogisk senter, Knutepunkt Sørlandet og lærer ved Sjøstrand skole. Han holder bl a på med noe han kaller "omvendt undervisning": f eks: elevene får i lekse å se en liden film om multiplikasjon, og så bruker han heller tida i klasserommet som "verksteder" der han kan veilede elevene der de har behov for dette. Inspirerende!

Karret meg opp til Fjellstova og tok dette bildet: 
Ålesund må jo være Norges vakreste by?
 (hm....etter Kristiansand og Grimstad, så klart...)


17/10: Sånn blei filmen:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar