20150109

Profilering og samfunnsansvar

Loveleen Rihel Brenna (47) fra Kristiansand må være en av Norges mest spennende personer. Loveleen, som bor på Ullensager, er gründer, forfatter og populær foredragsholder, som jeg lenge har hatt lyst til å møde.   

- Jeg har lest om Loveleen og mannen Johnny, i Aftenposten-journalist Kjetil Østlis prisbelønte bog Politi og røver, som gir et innblikk i et kriminelt miljø, med udgangspunkt i opprullingen av bl a Nokas-ranet, og som følger politispaneren Johnny Brenna borte og hjemme i tre år.

- Fordi jeg hatt lyst til å diskutere gründervirkssomhed fra en entreprenør som har lyktes. I samtalen med Loveleen lærte jeg bl a om sosialt entreprenørskab og hva det innebærer å ta samfunnsansvar (som f eks Sørlandsbedriften Stormberg er kjent for). - Sett deg et mål om å bli et sligt foretag i løbet av fem år, sa Loveleen, som til daglig arbeider med mangfoldsledelse, selvledelse og for det å gi deltakelse og økt inkludering i det norske arbeidsmarkedet i Seema, der hun er gründer og daglig leder. 


Loveleen, som i 2013 ble kåra til Norges tøffeste kvinne, har gitt ud sju bøger, bla "Min annerledeshet, min styrke" fra 2012. Jeg opplevde Loveleen som en svært kunnskabsrig, reflektert og raus person - og ble nesten litt *starstruck*


Sammen med Seema arbeider Kleivspark nå med et profileringsprosjekt. Følg med! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar