20170921

Gründerbloggen #10

- Lever du av å være designer og foredragsholder nå?

Ja

Jeg tror nesten ikke mitt eget svar. Men det er jo sant, jeg betaler regningene mine, og lever av overskuddet av firmaet mitt? Det går an å leve som selvstendig næringsdrivende etter å ha jobba mange år i staten. Men jeg klarer ligsom ikke heilt tro på det selv.

Det er gått tre måneder av min gründing og jeg er i tenkeboksen. Til  nå har jeg gjort mye "håndarbeid" - laget 2000 kopper for hånd, samtidig som jeg er lagerarbeider, logistikkansvarlig, bud, sekretær, osv. Jeg ser at jeg må begynne å gjøre ting på en litt annen måte. Jeg ønsker å beholde det som fungerer bra, og endre på det som kan og bør endres på for å forenkle, og for å kunne oppskalere Norgeskoppen-merket. 

Men hvordan gjør jeg det, hvem kan jeg spørre om råd? 
De neste ukene tenker jeg å forhøre meg med medgründere og andre som kan ha råd og tips. Kanskje Innoventus, Innovasjon Norge, Coworks eller UiA Nyskaping har tips om neste steg i min bedrift? 

PS:
Jeg har ikke skrevet spesifikt om det å være entreprenør og kvinne. Det har sine sider, kan jeg bare si. En bok som gir meg inspirasjon på tunge dager er Innovasjon Norge-leder, Anita Krohn Traastehs "Godt nok for de svina" av Anita Krohn Traaseth. Løp & kjøp, sier jeg - Eller om du er nystarta gründer og knegen, som meg 😂 - lån på bibliotek!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar